onsdag 8 juni 2011

Malmö -> Köpenhamn -> Århus

Öresundsbron - Före
6 Juni la vi till i Malmö för att lasta! Fast till kaj halv 7 på kvällen och kl 7 cyklade jag iland och mötte Becca i västra hamnen :)
Riktigt trevligt, satt på en brygga och fikade och tittade på massa folk som badade! Ångrade att jag inte fick med mig en handduk från båten för då hade jag med hoppat i ;)
Va riktigt roligt att träffa någon från hemma och snacka lite tjejsnack ;)
Runt 10 började de se ganska mörkt ut så de va bara att cykla hem igen! Åh tro de eller ej men jag hittade tillbaka :)

Öresundsbron - Efter 
Öresundsbron - Under
Igår eftermiddag lämnade vi Malmö för att sen 2,5 timma senare ligga fast i Köpenhamn ist.
Här var dom väldigt sega och vi fick vänta i 6 timmar innan lastningen började, likadant var det imorse vid avgången. Losten skulle komma 9, dvs avgång kl 9. Men när lotsen var ombord väntade vi fortfarande på att vi skulle skriva på några papper. Danskarna fortsatte helt enkelt trenden från igår. avgång blev ist 20 i 11. Lugn morgon om man säger så ;)
Fått målat lite idag med, Gul färg, som vanligt fick jag i håret så har lekt lite frisör idag med, hahah! ska bli skönt att få klippa sig snart!

Så just nu är vi på väg till Århus, ankomst beräknas under kvällen! Hade tänkt sitta i ccr:en så mkt som möjligt ikväll. FÖÖÖÖR........

Jag kanske ska få åka hem tidigare än jag trott :D :D :D
nämligen när vi kommer till Porvoo. och dit ska vi direkt efter vi är färdig lossade i Århus, så de borde bli på
Söndag tror jag. nånting! :) WIIII! längtar verkligen hem!
Som tur är har man inte så mkt kvar i boken heller :) detta kommer bli så himla bra :)



Malmö från havet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar