lördag 18 januari 2014

Hemmagjorda bars

Dagen började med jobb 7-11:15. Sen tog jag tag i städningen hemma innan ♡:at kommer imorgon. Blev även en tur till stan för att hämta min telefon som varit på lagning. Det känns underbart att ha dått tillbaka den igen.

Nyss gjorde jag även hemmagjorda bars. Har ju bestämt mig för arr bli nyttigare och dessa är ett perfekt tillbehör till mellanmål eller efter träning för att stilla hungern en stund.
Jag fick receptet av jonna, men har gjirt lite ändringar då jag inte hade allt hemma ;)

1 ägg
1 dl havremjölk -jag hade med chokladsmak
1 msk honung
3 msk äppelmos
0, 5 dl mandelmjöl
1, 75 dl havregryn
0.5 dl grovt hackad mandel
0.5 dl grovt hackade hasselnötter
0.5 dl solroskärnor
1 dl torkade tranbär
0.5 dl russin
0.5 dl torkad aprikos, grovt hackad
1 dl torkade plommon, grovt hackad

Vispa ägg och havremjölk, tillsätt sedan alla andra ingridienserna. Smeten skall inte vara rinnig, tillsätt ev lite mer havregryn för att få smeten fastare. Smörj en fyrkantig form med smör. Grädda i 200ºC i ca 13 minuter, eller tills gyllenbrun.
Låt svalna. Skär sedan i lagom stora bitar. Plasta in dessa var och en för sig.

Dom blir supergoda! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar