fredag 20 maj 2011

Allt blir ju inte riktigt som ja planerat!

1. Vad hände med min fina morgonsol. varför försvann den när jag blev ledig för?
2. Tandläkare blev de inte för de skulle bli för kort och oviss liggetid i hamnen, vi stannade till 20:00 HAHA japp ibland blir de inte som man tänkt sig.

Så de blev inget gå iland i Riga för mig.
Efter att vi lastat klart fick jag assistera surveyorn med provtagning, hade tänkt gymma, men vissa luckor till tankarna är en aning trög stängda. så jag fick en fin träning redan på däck ;)
Gott luktar verkligen Gasoil med. INTE! usha. fick slänga in alla kläder inklusive overallen i tvätten.

Idag ligger vi förtöjda i Porvoo. va längesen vi va här nu.
Har under dagen fiskat i mmc rören (ok gjort rent rören med en lina med svamp på) fick smeknamnet ombord, för de är de närmaste båsen kommer fiske, efter att han i gbg en gång satte kroken i handen och fick in på sjukhuset ett par timmar.

har även hunnit med att göra lastplanering och tankrengöringsplan tillsammans med överstyrman.
Efter ankomst fick jag också vara med och stoppa maskin :) gick fint! Sen var de dags att leka sekreterare i lastkontrollen. dvs kopiera papper allt eftersom de skrivs på..
Sen fick jag starta min bästa kompis IG:n (inert gas, använd för att sänka syrenivån i tankarna, för att eliminera risken för explosion)

Mycket blev gjort idag, hann med lite kik i lastkontrollen med när vi började lossa. Nu e man uppe i hytten å äter kvällsmat. Blir bingen snart och sova! ska bli skönt. är ganska trött

Loveyaah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar