fredag 6 maj 2011

sen sist...

Ja då kommer uppdateringen.

Efter Göteborgs resan så gick vi till Husum, dagen innan ankomst hoppar datorn i golvet, så de va bara att knalla iväg till postkontoret och skicka hem den. hade till och med ett centrum!!! haha men jag råkade nog missa de. en annan sak jag fann mycke lustigt med Husum är fenomenet Disco Golf...




Efter Husum hade vi ingen reseorder utan började gå söderut, sen svängde vi över mot Finland, stannade maskin och låg och drev lite, tillslut fick vi order, Gävle it is :) Trevligt att stanna lite till i Sverige. Fanns lite tid över och jag och kapten åkte in till stan. Fick köpt mig en ny kläning :) Är de sommar så är det, även om man är ute på en tankbåt, man behöver en klänning :)

På väg till Gävle destination fick susanna sköta allt på bryggan :) styra, hålla koll på båtarna runt omkring, skriva in info i skeppsdagboken mm :) lycka

Sen var de Nantali med fint vårväder, jag och matrosen gick iland och åt hamburgare på Hersburger. Gott med flottig mat :) haha
cyklade runt och kollade lite överallt, väldigt fint, men ganska öde, ska tydligen vara en sommarstad.

End of part one

Loveyahh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar