onsdag 6 april 2011

Fast i isen..

Jahapp då satt vi fast i isen inatt då. Tydligen stod vi stilla mellan 4-5. sen kom vi 1 M på 1,5 timme, inte optimalt kanske, men så e de med is. Tog väl 14 timmar nu mellan Porvoo och Hamina. Det ska tydligen ta runt 7 timmar utan isen ;)
Kan ju nämnas att jag låg och sov hela tiden ;) haha

Igår mönstrade Janis och Bert av. Tyvärr va de sista törnen för Bert och han kommer inte komma tillbaka. kommer sakna den goda maten! får väl se, jag kanske inte blir tjock trots allt ;) haha
Så nu går jag med den nya båsen, Gints. också från Lettland och jag har än en gång ett uppdrag. Lära honom svenska. så efter att ha lärt Janis i 2 veckor får jag nu börja om från början! Blir nog bra,

Idag har jag fått vara med och prova ejektorpumpen i bogrummet, och Purschat lastpumparna igen, nu kan jag de! Check. haha
Regnig, kallt, dimmigt. Jag tyckte bättre om våren. Förhoppningsvis kommer den snart till Finland med! hmm eller kanske inte....
Blir ev en resa till Riga, efter att vi lossat i Porvoo igen. skulle vara kul å gå iland så hoppas på de!


Såhär fint va de i Porvoo igår.

4 kommentarer:

  1. vad fin din lilla blogg har blivit! Fattar knappt hälften av vad jag läser.. hahaha, men det är iaf något! Puss på dig (:

    SvaraRadera
  2. Tack gumman :) jag har ju lite fritid och fixa på :P
    Ja men bara skriv å fråga vad de e du undrar över, för mig e de mesta självklart. åh blir knas om man ska förklara allt i inlägget! så bra skriv WTF it that så får du en fin förklaring :) Puss

    SvaraRadera
  3. ja tycker oxå att den äe jättefin Kramiz Mamsen

    SvaraRadera