måndag 11 april 2011

Övningar och tandvärk...

Igår var de inte bara min övning som skulle göras, utan 5 st.
Frittfall livbåt: Denna hissade vi ner i vattnet med en sorts kran, sen startade vi motorn och testade sprinklersystemet. Efter de va de dags att firas upp igen!
Mob kranen (man over board): Om någon ramlar i vattnet finns en snabb båt som man firar ner med en kran, denna testade vi så att den fungerade.
Nödstyrning: Finns en panel nere i maskin som man kan styra via om styrningen går sönder på bryggan
Oljespill: Om de skulle bli ett oljespill på däck måste vi veta vad som ska göras, t.ex hur man startar pumpen för att suga bort oljan, samt superstrippen (stor dammsugare typ). och vilket material man ska använda på vilken olja.
Brand: Var en lugn brandövning, Vi gick ner och kollade på nödbrandpumpen, ifall den riktiga går sönder så ska man vet hur denna fungerar.

Vi började med övningarna 10:15 och var klara runt 2 efter de var det sms möte (Säkerhetsmöte) vid 3 fick jag äntligen gå ner i hytten och tycka synd om mig själv och försöka sova lite.

Sov nämligen väldigt dåligt den natten eftersom jag har fått nåt väldigt roligt, Tandvärk! yey... så är inte så jätteglad just nu. inatt var de lika dålig sömn så har tagit morgonen ledig så jag ska kunna återhämta lite sömn och kanske orka gå upp på bryggan i eftermiddag.

Vi ska troligtvis få reda på vart vi ska någonstans idag, just nu hopas jag på kort resa till Riga så jag kan få komma till en tandläkare så detta går över. så vi får se! Nu ska jag krypa ner och sova igen iaf.

Natti natti

Loveyaah..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar