lördag 16 april 2011

Tur in till Liepaja


I förrgår fick man fixat tanden, den e dock inte i så bra skick. har en underbar inflammation i den, så det blev intryckt nån sorts medicin som ska sitta där i 14 dagar, sen ska man byta ut de å göra om. Har det inte hjälpt så blir de hejdå tanden å hej glugg! ;) Som tur är sitter den långt bak i käften så de borde inte synas så jättemycket. Som tur är gör den inte ont längre iaf J Hoppas verkligen den blir som den ska!

Hann aldrig köpa något godis då, blev bara tandis å apoteket, sen tillbaka till båten igen.
Så igår cyklade jag och matrosen in till centrum och kikade, han köpte ny telefon åh jag fick mitt godis! :)
Tog en fika på en trevlig rockbar, 3 våningar har den så de verkar vara ett riktigt bra festställe :)
Fick reda på att nästan alla kända musiker i Lettland kommer från just Liepaja.
Gick musikvideor i bakgrunden å många av banden lät riktigt bra!




Cyklade också förbi Fiske- och Militärhamnen. Måste säga att Liepaja centrum verkar vara väldigt mysigt och det var fint. men så fort man kommer lite utanför så får man en känsla av 2:a världskriget. Många av husen har stått och förfallit sen Sovjettiden. Lite spökligt men på något sätt vackert. Va tyvärr svårt att fota samtidigt som man cyklade. Men man har ju mentala bilder som de så fint heter ;)

Har börjat jobba igen nu. känns riktigt gött. kul att vara ute på däck igen. Igår fick jag vaskat å vaskat lite mera. haha Sen mätte jag Ullaget i tankarna för hand också (Ullage= avståndet från lasten till toppen på tanken) Sen blev det även lite målning! skojj!

Gick upp lite till CCR också och kollade.
Nu ska jag ut på däck igen och fortsätta jobba.
Styr mot Rotterdam å ändrar till svesnk tid inatt. de tycker jag om :)

Loveyaah..

2 kommentarer:

  1. Hej, jag är intresserad av få veta vilken tandläkare som du gick till i Liepaja. Är det en tandläkare som du kan rekommendera? Gick det bra kommunicera på engelska? Kan du tänka dig publicera klinikens kontaktuppgifter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta kommer jag tyvärr inte ihåg. var nog lite för nervös för att tänka på vart jag åkte någonstans.
      Men de var jättetrevliga på mottagningen och engelskan fungerade super!

      Radera