lördag 23 april 2011

=D

Igår var verkligen bästa dagen någonsin ombord!
Gick ut på däck vid 8 och slängde lite sopor å gick runt å grejade.
Åh kl 8:45 när jag kollar upp på trappan till CCR så ser jag ryggen på en speciell person! Nämligen min Robert <3
Äntligen fick jag träffa min älskling igen. Så underbart :) en månad sen exakt!
Sen kom mamma och pappa runt 10 också :) Perfekt start på påskveckan :)
Fick påskägg av Robert och massa godis och gott från mor å far :)



Blev rundtur ombord, uppe på bryggan och även en tripp ner i maskin "Detta känns bättre" - Robert. De går tydligen inte att vara uppe på bryggan som maskinare.. (om de nu inte finns kaffe)

Kl: 13.30 var de tyvärr dags att säga hejdå igen! :( synd. men nu har man lite ny energi iaf :)
Bara 1,5 månad kvar! detta kommer gå fort :) snart är man hemma och då väntar en väldigt bra sommar :)

Idag har jag vart med när vi började plocka isär spelen (för trossarna). Väldigt mycke bankande med släggor. men Ehm de satt väldigt mkt fast. blev att värma rejält innan de ville ge med sig. Rostat igen, så de blev ett litet jobb till mig, nämligen knacka och slipa bort all rost!
Är lite skakig i axlarna efter de. (man använder en maskin med små järnpinnar som åker upp och ner och bankar på metallen så rosten lossnar, typ) Men skojj ändå, tiden gick väldigt fort. Blir att fortsätta imorn. Allt måste ju monteras tillbaka innan vi kommer ihamn. Är just nu på väg till Husum. efter de har vi återigen ingen aning om vart vi ska. tycker de är roligt att åka runt utan att veta vart man ska, blir mer intressant så, och dessutom blir de lite olika hamnar hela tiden :) skojj!

Idag är de Påskafton också. Hoppas vi får lite påskmat till midagen, blev fisk med äggsås till lunch. 3:e gången denna veckan som vi äter fisk....
Men men de blir nog bra! Glad påsk på er :)
Loveyaah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar