måndag 18 april 2011

Trasa, Pensel, färg

Då va man igång igen :)
Har fått 3 nya bästa kompisar, Trasan: för att göra rent, Penseln: för å måla, Färgen: för att ha nåt att måla med
haha Ja idag har jag målat reling hela dagen. suttit i solen, kikat lite på båtarna runtomkring. Perfekt morgon med andra ord. tror temperaturen legat runt 15 grader :)

Har också fått lite småjobb som jag springer runt och fixar själv, är skönt att kunna gå runt själv och fixa med något. Har bl.a. tömt Spilltrays på vatten och tagit bort rost från pluggarna (som hindrar vattnet från att rinna ut) och kletat på nytt  fett så de ska vara lätta att skruva ut å in.

Ropade upp "Big Belt VTS" igår också, rapporterade om djupgående, destination, last mm :) skojj!

Känns skönt att våren är på väg. Hoppas verkligen att de är så i Finland också, när vi väl kommer tillbaka dit.
Nu är vi iaf på väg till Rotterdam och de kommer inte bli en annan avstickare. Har fått veta att vi troligtvis ska göra en Ship to Ship lossning. dvs. att vi ligger jämte en båt och lossar vår last in i deras tankar så att de lastar vår lossade last ;) haha
Ska i alla fall bli kul att få se hur de går till rent praktiskt. ska läsa på i ISGOTT imorgon med hade jag tänkt så jag har lite "kött på bena"

Har även saknat min Robert väldigt mycket idag, Längtar till sommaren å alla våra äventyr :)

Har lovat mamma att lägga upp en bild på mig i min fina blåa overall så de får väl komma här då, kan ju tilläggas att min hjälm sitter på lite halvdant :P dvs. ligger uppe på huvvet ;) haha
hoppas du e nöjd nu mammsis :)

Lovyeahh.




4 kommentarer:

  1. Du e ju jätte fin Hjälmen kunde kanske varit lite större men man kan ju inte få allt här i världen kramiz

    SvaraRadera
  2. Joo men jag kan få ner den mer på huvudet, men just då gled den upp ;)
    haha nä man kan ju inte de, råkade göra sönder min blå jag hade först.(den ramlade i backen några gånger) hihi

    SvaraRadera
  3. Ahhh så söt! massa pussar o kram från fia (chile fia ;P)

    SvaraRadera
  4. hihi aww va du e gullig! :)
    Min Fia :) varför är hon aldrig ute på msn? Puss

    SvaraRadera