fredag 1 april 2011

Avgång

Vi ligger fortfarande kvar i Porvo, men nu verkar de iaf som att vi är färdiglastade och snart redo för avgång.
Åh då är de kurs mot Svetly, Ryssland.  Åh bara för att man ska till Ryssland så innebär de att många papper ska fyllas i, pengar ska räknas, allt ska inventeras och kollas upp så allt stämmer. Annars får man böter, mindre kul. Har räknat mina pengar ett par gånger nu, Skepparen sa att böterna va 500 Dollar om man uppgivit fel summa vid ev kontroll. åh den tycker jag att jag klarar mig bra utan :)


Annars fortsätter arbetet ombord, med lite mer målande. Igår målade jag med vit färg, vilket innebär vitfläckiga händer, idag använde jag röd färg och handskar = Inget rött ;) Mohahaha

 Har fått en ny resa att planera nu med. en påhittad haha. ska börja i Brofjorden och gå till Gävle.
Men lilla jag e inte alltid så smart av mig, gick upp på bryggan igår för att leta fram de sjökorten jag skulle behöva. detta gjorde jag självklart med det svenska systemet i åtanke! vilket va väldigt fel i och med att vi har engelska sjökort... happ börja om från början då jag. men nu har jag hittat ett program som visar vilka man behöver så ikväll ska jag ta tag i detta igen :)

Nä nu blir de ut för avgång. Wii! äntligen slipper jag min fina granne IG (inert gas, används för att sänka syrenivån i lasttankarna för att undvika att en gnista ska kunna antända lasten, inte för att de skulle kunna hända med vår last ändå, man ska tydligen kunna stå med en skärbrännare ner i tanken utan att de händer något) iaf. den låter väldigt mycke så jag blir glad när vi har slutat lossa, för de betyder: no mor IG! :)
Ser fram emot att sova gott inatt :)

Talk to you later!

Loveyahh,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar